poniedziałek, 18 marca 2019

Odnawianie SSO - dobre, złe? Dobrze przeprowadzone?

Witam!

Jak chyba wszyscy wiemy, większość aktualizacji SSO ostatnio opiera się na:

a) dodawaniu nowych koni

b)odnawianiu starych elementów gry


Dzisiaj zajmiemy się drugim tematem.


  • Jak by tu zacząć... co myślę o zmianach grafiki w SSO? 

Jestem jak najbardziej na tak. Niektórym nie podoba się nowa grafika ze względu na brak realizmu i "plastikowość", jednak według mnie bardzo dobrze oddaje to bajkowy klimat gry. W końcu gramy w różową gierkę o gadających konikach. A takie Mistfall i Pandoria są po prostu... przepiękne, bajeczne.

  • Na czego odnowienie najbardziej wyczekuję?

Doliny Ukrytych Dinozaurów. Nawet nie ze względu na grafikę, ale na mnóstwo "pułapek" z których jedynym wyjściem jest wezwanie podwózki. Mam nadzieję że wraz z odnowieniem modelów i grafiki zmieniłaby się ilość takich zdradzieckich dołków. Chociaż z drugiej strony, boję się że wraz z odnowieniem grafiki, DUD straciłoby swój wyjątkowy, surowy klimat, więc zmiany musiałyby być przeprowadzone bardzo ostrożnie. Moim zdaniem lód powinien być bardziej przejrzysty, woda podobna jak w reszcie lokacji, jednak szara, nie niebieska, żeby sprawiała wrażenie zimniejszej. Tekstura śniegu mogłaby wyglądać podobnie jak w świątecznej wiosce, w końcu bez przerwy tam sypie i śnieg jest świeży. 


Poza tym, całym serduszkiem pragnę odnowienia naszych postaci, ale to pewnie prędko nie nastąpi, później powiem dlaczego.


  • Czy odnawianie jest przeprowadzone w prawidłowy sposób? 

Niekoniecznie. 

Moim zdaniem, wszyscy graficy, osoby tworzące modele i concept arty powinny się skupić TYLKO na odnawianiu. To jest, brak zupełnie nowych ras koni, brak nowych misji które wymagają jakichkokwiek nowych obiektów. Dlaczego? Bo wtedy cały team mógłby skupić się na odnawianiu i Jorvik zmieniałoby się o wiele szybciej. Problem tylko w tym, że nie wiadomo jakie zajęcia miałyby wtedy osoby piszące dialogi, czy skryptujące zadania. W każdym razie, wolałabym aktualizacje rzadsze, ale lepsze, dlatego wygląda mi to na dobre rozwiązanie. Najbardziej nie podoba mi się dodawanie nowych ras koni zamiast ulepszania starych rzeczy, ale jest to zrozumiałe, bo takiej wielkiej firmie jak sso pieniędzy nigdy za mało. Myślę jednak, że znalazłby się inny  sposób na zarobek w okresie bez nowych koni. 


  • No dobra, to dlaczego nadal nie odnowili nam postaci? 

Jednej rzeczy jestem absolutnie pewna - Jeśli nasze nowe postaci miałyby podobne modele do jeźdźców dusz, prawdopodobnie nie byłyby one kompatybilne z dotychczasowymi końmi, animacjami, ubraniami. A to oznacza konieczność remake'u/konwersji wszystkich animacji i modelów ubrań. Podejrzewam, że część teamu właśnie tym się zajmuje gdzieś z boczku.

Żeby było jasne, nie znam się na tworzeniu gier i moje przypuszczenia są oparte jedynie na wiedzy zdobytej z kanału "Yandere Dev" na youtube. Jest to producent gry "Yandere Simulator"/"Lovesick", który w swoich filmikach często tłumaczy różne aspekty developingu. 



Swojego czasu widziałam też piękne prace graczy, którzy robili edity przedstawiające ich wizję odnowionych postaci, czy doliny złotych wzgórz. Niestety, obecnie nie mogę nigdzie ich znaleźć. JEŚLI KTOŚ MA LINK, NIECH KONIECZNIE DA ZNAĆ. 

  • Ostatnia rzecz. Dlaczego nie mogliby poczekać i za jedym razem odnowić całego SSO? 

Odpowiem pytaniem na pytanie. Właściwie wieloma pytaniami. Oto i one: Ile pieniędzy pochłonęłaby taka inwestycja? Ile czasu by ona zajęła? Czy w międzyczasie byłyby jakieś aktualizacje? Jeśli nie, jak SSO zarabiałoby w tym okresie bez dodawania nowych misji i rzeczy które gracze będą mogli kupić? Ile komputerów wytrzymałoby tak wielką aktualizację? Ile błędów by się po niej pojawiło?

Myślę, że odpowiedzi na te pytania są proste.


To tyle z mojej strony!

Pamiętajcie, są to tylko moje przypuszczenia. Zapraszam do kulturalnej dyskusji w komentarzach!


Do zobaczenia!

Cadence 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz